Skip to content

Crònica Pasqüa-Ruta Pionera

PASQUA RUTA PIONERA

Dijous 29:

Vam quedar tots els Ppioners i Caravel·les a les 9 a Valldemia per agafar el bus i començar una súper pasqua ruta amb els companys i companyes. Vam compartir el bus amb A.E Albada, que venen de Rubí.Vam arribar al peu del Turó de l’Home, on ens va deixar el bus i vam esmorzar mentre esperàvem a que arribés A.E Torxa (Igualada) i A.E Garbí (Lleida). Un cop van arribar, vam començar a caminar direcció al Turó de l’Home. Vam fer una parada durant la pujada per dinar, ja que se’ns va fer tard. I vam continuar caminant fins a pujar al cim del Turó de l’Home. Ens vam fer unes fotos al cim de record, i vam baixar direcció al càmping. Vam arribar al càmping cap a les 7 de la tarda i molt cansats. Només arribar vam plantar les tendes i vam tenir una mica de temps lliure. Cap a les 20:30, vam començar a sopar. I al acabar aquest dia tant dur, vam anar a dormir d’hora.

Divendres 30:

Bon dia Pioners i Caravel·les! Els monitors ens van despertar cap a les 9 del matí amb molta alegria. Aquest dia va ser un dia de no caminar gaire, sinó que de reflexionar. Vam fer una petita caminada on fèiem petites parades en grups per tractar temes de reflexió sobre l’actualitat. Això se’n diu el camí de la creu. Quan varem arribar en un llac, ens vam endur una decepció, ja que ens pensàvem que seria un llac preciós i que ens hi podríem banyar, però no va ser així. Vam dinar tots junts, i vam tornar cap al càmping. Aquest cop vam arribar bastant d’hora. Així dons vam fer jocs de coneixença, on vam fer amics. Consistia en diferents proves que havies d’anar superant amb el teu grup i així aprenent els noms dels companys d’altres agrupaments. Més tard, va haver-hi una estona lliure on ens vam anar a dutxar qui volia. Vam berenar, i vam cantar el super himne que havia preparat A.E Garbí. L’estona entre el berenar i el sopar va ser lliure. Finalment, vam acabar el dia fent una ultima reflexió, la vetlla de la creu. Els monitors van llegir una història, on vam haver de reflexionar individualment i interiorment cadascú. Això va fer que ens relaxessim i així quan va acabar l’activitat vam anar directe a dormir.

Dissabte 31:

Ben aviat al matí els diversos monitors dels respectius agrupaments ens van anar despertant a tots. Un cop ens vam rentar la cara, les dents i vam estar ben desperts, vam esmorzar al primer càmping per últim cop i vam desmuntar tendes. Quan vam acabar d’esmorzar vam fer batuda per deixar el camp tal i com l’havíem trobat, com a bons escoltes! Tot seguit, vam carregar motxilles i vam començar a caminar, el camí era bastant pla, tot i que al caminar tota l’estona per carretera se’ns van quedar els peus fets pols! Al cap de unes hores caminant a través de fantàstics paisatges del Montseny vam arribar al càmping de Gualba, on hi passaríem la última nit. Vam cuinar el dinar ràpid ja que estàvem bastant cansats i volíem descansar. A la tarda, vam fer una activitat anomenada la vetlla pasqual, la qual es tractava d’interioritzar amb un mateix, i desfer-se d’aquelles coses que no ens permeten avançar. Tot just acabada l’activitat vam tenir una estona lliure per parlar i prendre una mica el solet.

Més tard vam sopar i després els monitors van preparar una activitat en la que vam fer alguns jocs molt divertits en grups! Però es va fer tard i la gresca va acabar. Vam anar cap a les tendes altre cop i vam dormir plàcidament.

Diumenge 1:

Últim dia de ruta pionera! Ens vam llevar molt cansats després de tres dies de no parar! Per això tots els escoltes vam agrair molt que l’últim dia féssim una activitat menys moguda. I així va ser, els monitors ens van preparar un joc per el poble de Gualba, en el que havíem de fer-nos fotos amb diverses coses i en diferents situacions. El joc va acabar amb una gran lluita de fulards entre tots els grups. Un cop acabat el joc i sabent una mica més sobre el poble de Gualba, vam tornar a pujar al càmping. Un cop allà, vam dinar uns deliciosos espaguetis fets per nosaltres. Finalment vam fer una foto grupal, vam despedir-nos dels altres caus i vam pujar a l’autobús per tornar a casa després d’uns quatre dies bastant mogudets!